NEWSTRAP.GR

Πολιτισμός

"11 γυναίκες κατηγορούν εσένα" από τις 22 Απριλίου

E-mail Εκτύπωση PDF

Επιμέλεια: Έρρικα Ρούσσου11g

Η νέα παρωδία Μυστηρίου, της Έφης Μεράβογλου , έρχεται την Κυριακή 22 Απριλίου στο Excalibur Bar στα Ιλίσια, με 11 γυναίκες να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Όλες έχουν ένα κίνητρο να σκοτώσουν τον Στάνλεϊ Πίντερ, τον μοναδικό άντρα του έργου! Ένα πολύ διασκεδαστικό έργο μυστηρίου, που έρχεται να προσφέρει άφθονο γέλιο, από φρέσκους ανθρώπους.

Το έργο αυτό είναι διασκευή του “8 Γυναίκες κατηγορούν εσένα” που ανέβηκε στο Excalibur Bar το 2011 στα πλαίσια του 1ου "Acting in a bar seminar".
Πρώτος στόχος της παράστασης είναι να διασκεδάσει το κοινό που θα την παρακολουθήσει. Η σκηνοθέτις λέει ότι μέσα σε ένα μπαρ θα πρέπει κανείς να σκεφτεί ότι αυτό που θα ανεβάσει θα είναι για τον κόσμο του μπαρ, έναν κόσμο που βγαίνει για να ξεσκάσει και να περάσει καλά πίνοντας το ποτό του.

Παίζουν οι:
Στέλιος Μπεμπλιδάκης, Ελπίδα Τσεκαρέα, Ηλέκτρα Κηπουρού, Alisa Alickolli, Σοφία Ντουμάνη, Ιωάννα Οριό, Στέλλα Πηλιούνη, Χρύσα Κοκκίνου, Έλενα Δίου, Ιουλία Λάλα, Ιωάννα Λαπέα, Σοφία Τζιράρκα.

Είσοδος: 10 ευρώ με ένα ποτήρι μπύρα ή ένα ποτήρι κρασί (Προπώληση: DeaLiN.GR )
Ημέρες παραστάσεων: Κάθε Κυριακή (Για πέντε μόνο παραστάσεις, 22/4-19/5)
Ώρα έναρξης: 9μ.μ.
Διάρκεια: 75 λεπτά
Διεύθυνση: Ορμηνίου 4, Ιλίσια
Τηλ.για πληροφορίες & κρατήσεις: 6932600269

Τελευταίο χειροκρότημα για τη Ζωζώ Ζάρπα

E-mail Εκτύπωση PDF

Έφυγε από τη ζωή από καρδιακ7aa4431a3749d4521af03c61bdb30befό επεισόδιο, στα 73 της χρόνια, η ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, Ζωζώ. Οι συγγενείς και οι φίλοι της την αποχαιρέτησαν σήμερα, στις 16:30, στο νεκροταφείο Χαλανδρίου.

Η Ζωζώ Ζάρπα έπαιξε στο Εθνικό Θέατρο, όπου συνεργάστηκε με κορυφαίους ηθοποιούς και ερμήνευσε ρόλους σε ταινίες του Νίκου Παπατάκη, της Τόνιας Μαρκετάκη και άλλων σκηνοθετών. Πήρε μέρος σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές, όπως «Κίτρινος Φάκελλος», «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά» και εσχάτως στον «Δόκτωρα Ρούλη».

Επιπλέον, είχε λάβει μέρος και σε αρκετές διαφημίσεις, με πιο χαρακτηριστική διαφήμιση γιαουρτιού στις ΗΠΑ που υποδύονταν την Ελληνίδα γιαγιά. Μαζί με τους Νίκο Βασταρδή, Έντα Δημοπούλου και Γιάννη Νεγρεπόντη ίδρυσαν το 1981 το θέατρο «Θεμέλιο». Το 1992 το «Θεμέλιο» ίδρυσε την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης, με προοπτική την αναβάθμιση της θεατρικής παιδείας.

Τελευταία συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, δύο χρονιές με τον Βασίλη Τσιβιλίκα και η πιο πρόσφατη συνεργασία της είναι με τον Χάρη Ρώμα στο θέατρο και την τηλεόραση.

Τη θλίψη της εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αριστερά.

Μ.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

37η Διεθνή Έκθεση Γούνας Καστοριάς

E-mail Εκτύπωση PDF

furfair«Το Εκθετήριο Δημοπρατήριο Γούνας Καστοριάς καλύφθηκε από 160 εκθέτες που προέρχονται από την Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Φινλανδία, Ουγγαρία, Τουρκία, Αμερική, Καναδά κι αυτό δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για την γούνα» δήλωσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς κ. Ηρακλής Καλλισθένης αναφερόμενος στην 37 Διεθνή Έκθεση Γούνας Καστοριάς που θα πραγματοποιηθεί από τις 4 -7 Μαΐου.

Ο κ. Καλλισθένης δηλώνει σίγουρος για την επιτυχία της Έκθεσης ενώ επισημαίνει ότι μόνο από την Ρωσία εκδήλωσαν ενδιαφέρον και θα επισκεφτούν την Έκθεση περισσότεροι από 550 εμπορικοί επισκέπτες, από τους οποίους οι 230 θα επισκεφτούν την έκθεση με ειδικά ναυλωμένες πτήσεις από τον Οργανωτή Σύνδεσμο Γουνοποιών Καστοριάς. Η επισκεψιμότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με πέρσι.

Υπερκαλύφθηκε για μία ακόμη φορά ο διαθέσιμος εκθεσιακός χώρος 7.488 τ.μ. εμφανίζοντας και πάλι την ανάγκη για την ανέγερση νέου Εκθεσιακού Κέντρου - στόχο της Διοίκησης του Σ.Γ.Κ. - ώστε να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εκθέτες που και πάλι βρέθηκαν σε λίστα αναμονής.

Όπως δήλωσε ο κ. Καλλισθένης η γούνα αποτελεί για τη Δυτική Μακεδονία εθνικό πλούτο που δίνει δουλειές στην ακριτική περιοχή η οποία μαστίζεται από την ανεργία ενώ όπως είναι γνωστό φέρνει και συνάλλαγμα εκατομμυρίων ευρώ.

Υπολογίζεται ότι ο συνολικά ωφελούμενος από την γουνοποιία αριθμός ατόμων είναι δεκάδες χιλιάδες ενώ η Καστοριά είναι η τρίτη μετά την Αττική και τη Θεσσαλονίκη σε εξαγωγές.

Πρόγραμμα 37ης Διεθνούς Έκθεσης Γούνας Καστοριάς

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - 4 ΜΑΪΟΥ 2012

Εγκαίνια: 9:00

Ώρες Λειτουργίας: 9:00 - 19:00

Gala στην Αίθουσα του “Black Diamond” – Περιοχή Χλόη

Ώρα προσέλευσης 19:30

Fashion Show : 20:00

Δείπνο : 21:00

Ελληνική ζωντανή μουσική : 22 : 00

ΣΑΒΒΑΤΟ - 5 ΜΑΪΟΥ 2012

Ώρες Λειτουργίας: 9:00 - 19:00

Ημερίδα για τη Μόδα : 15:00 με θέμα : “Who are you?” – Ομιλητής : Βασίλης Καρντάσης - Καθηγητής του Royal College of Art του Λονδίνου.

ΚΥΡΙΑΚΗ - 6 ΜΑΪΟΥ 2012

Ώρες Λειτουργίας: 9:00 - 19:00

ΔΕΥΤΕΡΑ - 7 ΜΑΪΟΥ 2012

Ώρες Λειτουργίας: 9:00 - 19:00

Ημερίδα στα πλαίσια της «Εβδομάδας Γούνας» σε συνεργασία με το Δήμο Καστοριάς :

19: 30 με θέμα : «Η Ιστορία της Γούνας».

www.kathimerini.gr

 

Ημέρα δωρεάν εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

E-mail Εκτύπωση PDF

Δωρεάν είναι σήμερα Τετάρτη η είσοδος σε δημόσια μουσεία καassets LARGE t 420 53581796 type12128ι αρχαιολογικούς χώρους, στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μνημείων.

Το φετινό θέμα της Διεθνούς Ημέρας Μνημείων και χώρων είναι «Παγκόσμια Κληρονομιά και Αειφόρος Ανάπτυξη. Η συμβολή των τοπικών κοινοτήτων».

Η UNESCO όρισε την 18η Απριλίου ως Διεθνή Ημέρα Μνημείων και Τοποθεσιών το 1982, ανταποκρινόμενη σε πρόταση του (ICOMOS) Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών.

 

ethnos.gr

Έκθεση βιβλίου λογοτεχνών της Διασποράς, από το Σύλλογο Αθηναίων Νέας Υόρκης

E-mail Εκτύπωση PDF

Την πρώτη έκθεση βιβλίου Ελλήνων1c19b86d61a8f16cea436da6c8517c2c λογοτεχνών της Διασποράς παρουσιάζει το ερχόμενο Σάββατο, 21 Απριλίου, ο Σύλλογος Αθηναίων Νέας Υόρκης. Όπως αναφέρει η Greek News, ο σύλλογος συνεχίζει με την πρωτοβουλία του αυτή, μια αξιοσημείωτη παράδοση στη διοργάνωση ποιοτικών εκδηλώσεων πολιτιστικού, αλλά και εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού χαρακτήρα.

Στην έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο «Πέτρος Γ. Πατρίδης», της κοινότητας του Καθεδρικού του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια, οι επισκέπτες θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το έργο των πνευματικών ανθρώπων της Ομογένειας, που μάχονται με την πένα τους να κρατήσουν ζωντανή την ελληνική γλώσσα και να διαιωνίσουν την ελληνική κληρονομιά. Ένα σημαντικό κομμάτι της έκθεσης θα είναι αφιερωμένο στο παιδικό βιβλίο.

Μεταξύ των συγγραφέων και ποιητών που θα συμμετάσχουν είναι οι: Νίκος Αλεξίου, Γιώργος Ανδρέας, Κατερίνα Ανδριώτη, Ειρήνη Αρχολέκκα, Ανδρέας Γεωργίου, Σπύρος Δαρσινός, Νίκος Ζαβόλας, Θέη Ζερβάκη, Μιχάλης Ιγνατίου, Εμμανουήλ Καραβουσάνος, Βάνα Κοντομέρκου, Αικατερίνη Λιβάνη, Μαρία Μιχελή, Τάσος Μουζάκης, Δημήτρης Μουστάκης, Νίκος Μπασμπάνης, Ηλίας Νεοφώτιστος, Γαβριήλ Παναγιωσούλης, Αναστάσιος Παπαδονικολάκης, Ασπα Παπακωνσταντίνου – Τρυγώνη, Αγγελική Σταματοπούλου – Pederson, Γιώτα Στρατή, Μάκης Τζιλιάνος, Ιωάννα Τομπράκου και Ιουστίνη Φραγκούλη.

Στην έκθεση θα εκπροσωπηθούν επίσης οι εκδόσεις «Ψυχογιός», «Pella Publishing» «Greece in Print», ο Εκδοτικός Οίκος «Λιβάνη» και το Βιβλιοπωλείο του «Εθνικού Κήρυκα».

Συντονιστές της ολοήμερης εκδήλωσης, η οποία θα περιλαμβάνει ακόμη παρουσιάσεις των λογοτεχνών και απαγγελίες αποσπασμάτων από τα έργα τους, καθώς και απονομές τιμητικών διπλωμάτων, θα είναι ο εκδότης της Greek News, Αποστόλης Ζουπανιώτης, η ηθοποιός και σκηνοθέτις, Μάρθα Τομπουλίδου και η Δρ. Κατερίνα Ανδριώτη.

Η Αρχιεπισκοπική Χορωδία Νέων υπό τη διεύθυνση της Μαρίας Κολέβα θα παρουσιάσει ένα σύντομο μουσικό πρόγραμμα, ενώ θα εμφανιστεί και η ταλαντούχα πιανίστα, Αθηνά Αδαμοπούλου.

«Οι λογοτέχνες έχουν προσφέρει τόσα πολλά και δεν τους έχει δοθεί το κατάλληλο βάθρο. Θα πρέπει οι άνθρωποι αυτοί και άλλοι στο μέλλον να μπορέσουν να αναδειχθούν κάποτε. Έχουμε μια τεράστια ποιοτική παραγωγή έργων στο χώρο της Ομογένειας, αλλά αυτό δε φαίνεται», δήλωσε στη Greek News ο πρόεδρος του Συλλόγου Αθηναίων, Πάνος Αδαμόπουλος. «Η αναγκαιότητα για πνευματική τροφή είναι έντονη, περισσότερο από ποτέ, ιδιαίτερα σήμερα που ο Ελληνισμός δοκιμάζεται ποικιλοτρόπως», πρόσθεσε.

Χορηγός της έκθεσης είναι ο επιχειρηματίας Γιάννης Κατσιματίδης. Ένα από τα βιβλία που θα παρουσιαστούν στην έκθεση, το μυθιστόρημα «Για την αγάπη των άλλων», της Ιουστίνης Φραγκούλη, αναφέρεται στη συγκινητική ιστορία της μητέρας του Δέσποινας Εμμανουηλίδη – Κατσιματίδη.

«Ελπίδα και προσδοκία μας είναι η συνέχιση παρόμοιων εκδηλώσεων στο μέλλον και όχι μόνο για τους λογοτέχνες, αλλά και για τους μουσικούς, για τους ζωγράφους, για τους ηθοποιούς», σημείωσε ο κ. Αδαμόπουλος, λέγοντας μάλιστα πως εξετάζεται ακόμα και η ιδέα της ίδρυσης μιας λέσχης βιβλίου- Book Club, «όπου όλοι θα είναι ευπρόσδεκτοι να έρθουν και να μοιραστούν τις γνώσεις και τις ιδέες τους γύρω από το βιβλίο.»

Για τις δραστηριότητες του Συλλόγου και τις εκδηλώσεις που διοργανώνει οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα του www.atheniansociety.com.

Δ.Ρ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταίο "Ζεϊμπέκικο" από το Δημήτρη Μητροπάνο

E-mail Εκτύπωση PDF

Της Έρρικας Ρούσmitropanosσου

...Μουδιασμένους θα μας κοιτάει, από ψηλά, στη θέση της πολυαγαπημένης "Ρόζας".

Οι χτύποι τις καρδιάς του σταματούν. Δε θα καταφέρουν ποτέ, όμως, να σιγάσουν την καρδιά της φωνής του.

Μιας φωνής που χορεύει στα "καλοκαίρια και τους χειμώνες" μας.
Μιας φωνής που συντροφεύει την αναζήτηση μιας "Θεσσαλονίκης".
Μιας φωνής που τσουγρίζει τα ποτήρια στα "παλιά λαδάδικα".

Ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν δημιούργησε το τραγούδι. Το τραγούδι, όμως, μεγάλωσε χάρη στη φωνή του.

Δεν έχει καν τελειώσει το Γυμνάσιο. Όμως, η φωνή του αρχίζει να παίρνει το δρόμο της. Τραγουδάει.
Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τον παροτρύνει να πάει στην εταιρεία Κολούμπια.
Ο Γιώργος Ζαμπέτας, θα είναι εκεί. Θα είναι: «ο μόνος άνθρωπος στο τραγούδι ο οποίος το βοήθησε χωρίς να περιμένει κάτι».

1966. Μίκης Θεοδωράκης και Δημήτρης Μητροπάνος συνεργάζονται. Ένα χρόνο μετά, η «Θεσσαλονίκη» του θα ηχογραφηθεί.

Το ελληνικό πεντάγραμμο τον τιμά. Οι συνεργασίες του, τον απογειώνουν.

Η Ελλάδα βρίσκει στο πρόσωπό του, το λαϊκό τραγουδιστή. Την κρυσταλλένια φωνή. Την μπάσα, δυνατή χροιά.

Η ανακοπή καρδιάς, σήμερα το πρωί, δεν είναι παρά άλλος ένας σταθμός στην πορεία ενός καλλιτέχνη που τράβηξε το κοινό με τη φωνή του αλλά το κράτησε για το ήθος του.

Η ένταση της "Ρόζας" μπορεί ίσως να χαμηλώσει. Είναι αδύνατον, όμως, να σιγάσει. Ό,τι κι αν λένε τα "κομπιούτερς κι οι αριθμοί".

Όταν ο Κώστας Τσόκλης συναντά τη Σπιναλόγκα

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Σπιναλόγκα, ο τραγικός τόπος εγκλεkostas-tsoklis-spinaloga-660ισμού των λεπρών από το 1903 μέχρι το 1957, μετατρέπεται φέτος το καλοκαίρι σε έργο σύγχρονης τέχνης διά χειρός Κώστα Τσόκλη, καθώς ο εικαστικός θα στήσει μια εκδήλωση με τίτλο «Εσύ ο τελευταίος λεπρός» που θα εγκαινιαστεί στις 2 Ιουνίου και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του Οκτώβρη 2012.

«Όπως στις αρχαίες τραγωδίες, όπου η μοίρα των ηρώων είναι πάντα ζοφερή και έρχεται η ομορφιά του Λόγου και οι αναπάντεχες λύσεις των πολύπλοκων σχέσεων και καταστάσεων να λυτρώσει τους ήρωες, αλλά και το θεατή, έτσι κι εδώ, φιλοδοξώ, πρώτα να ταυτίσω τον επισκέπτη με εκείνους που απομονωμένοι από την κοινωνία έβλεπαν το σώμα τους και τις ψυχές τους σιγά - σιγά να λιώνουν, και ύστερα να τον λυτρώσω μέσω της γοητείας της φύσης και της τέχνης, οδηγώντας τον τελικώς, στη συνειδητοποίησητης δικιάς του τύχης, του να μπορεί δηλαδή να απολαμβάνει τα δώρα της ζωής, της ελευθερίας, και της τέχνης» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κώστας Τσόκλης για το έργο.

«Πηγές έμπνευσής μου είναι το νησί, και τα ερείπια των κτισμάτων, η χωρίς ελπίδα επιθυμία φυγής, («Ο εισερχόμενος ας αποθέσει κάθε ελπίδα», ήταν γραμμένο στην είσοδο), η απελπισμένη ανάγκη επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, οι πολλές αυτοκτονίες, η φθορά, η έλλειψη κατόπτρων (για ευνόητους λόγους), ο έντονος ερωτισμός, ο θάνατος και οι γεννήσεις, η βρωμιά αλλά και η νοικοκυροσύνη, καθώς και το μικρεμπόριο που ασκούνταν πάνω στο νησί».

Η εκδήλωση υποστηρίζεται από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Ελλάδας, την Περιφέρεια Κρήτης, τον δήμο Αγίου Νικολάου και το Δημοτικό «Μουσείο Κώστα Τσόκλη» και τελεί υπό την αιγίδα της Eλληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.

Επιμελητές της εκδήλωσης είναι η Κατερίνα Κοσκινά ιστορικός τέχνης και ο Bruno Cora διευθυντής Μουσείων.

 

iefimerida.gr

Τιμώντας το Μίμη Πλέσσα

E-mail Εκτύπωση PDF

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πmimλαίσιο της σειράς «Ελληνικό Τραγούδι, παρουσιάζει μία συναυλία - αφιέρωμα στο συνθετικό έργο του Μίμη Πλέσσα, την Τρίτη 24 Απριλίου, στις 8.30 το βράδυ.

Ο Μίμης Πλέσσας - συμπράττοντας επί σκηνής με τους καταξιωμένους ερμηνευτές της νεότερης γενιάς, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Μελίνα Ασλανίδου, Ρίτα Αντωνοπούλου και Σπύρο Κλείσσα, υπό τη συνοδεία της χορωδίας «Εν Φωναίς» και της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ σε μουσική διεύθυνση Μίλτου Λογιάδη- θα μας θυμίσει με δικές του ενορχηστρώσεις τραγούδια που έχουν συγκινήσει γενιές Ελλήνων, στα 50 και πλέον χρόνια της καλλιτεχνικής του πορείας.

Τα τραγούδια

Στο πρόγραμμα της συναυλίας, την πρώτη θέση κατέχουν τραγούδια του συνθέτη από τον περίφημο Κύκλο τραγουδιών του 1969, «Ο Δρόμος», ο οποίος είναι ο πρώτος ελληνικός δίσκος που έγινε χρυσός, καθώς και τραγούδια από τον Κύκλο «Μίλα μου για τη λευτεριά» που είχαν απαγορευτεί από τη χούντα των συνταγματαρχών, όλα σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Η ιστορία αυτών των τραγουδιών ξεκίνησε ένα βράδυ, στο σπίτι του Λευτέρη Παπαδόπουλου, όταν ο Μίμης Πλέσσας είδε τυχαία πάνω στο τραπέζι κάποια σκόρπια χειρόγραφά του στιχουργού. «Νιώθοντας ανείπωτη τρυφεράδα καθώς τα διάβαζα, αφού περιγράφανε τα εφηβικά μου χρόνια, τα χρόνια μέσα στην Κατοχή», όπως ο ίδιος διηγείται, ζήτησε από τον σπουδαίο στιχουργό να του τα δώσει, για να τα μελοποιήσει. Ο συνθέτης έγραψε τη μουσική τους μέσα σε δύο μέρες και τα τραγούδια αυτά, με βασικούς ερμηνευτές τον Γιάννη Πουλόπουλο, τη Ρένα Κουμιώτη και την Πόπη Αστεριάδη, ηχογραφήθηκαν μέσα σε 10 ώρες.

Ο συνθέτης

O Μίμης Πλέσσας γεννήθηκε στην Αθήνα και από τα μαθητικά του χρόνια υπήρξε πρώτος σολίστ του πιάνου στην Ελληνική Ραδιοφωνία. Σε ηλικία 27 ετών τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο μουσικής του Πανεπιστημίου της Minnesota, ενώ από το 1952, άρχισε να ασχολείται με τη σύνθεση, στην οποία διακρίθηκε πολλές φορές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Συνεργάστηκε με πασίγνωστους τραγουδιστές της εποχής και συνδέθηκε με τη «χρυσή εποχή» του ελληνικού κινηματογράφου, αναδεικνύοντας μέσα από τα τραγούδια του κορυφαίους ερμηνευτές, όπως τη Νάνα Μούσχουρη, τη Μαρινέλλα, τη Τζένη Βάνου, τον Γιάννη Βογιατζή, τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Τόλη Βοσκόπουλο, τον Στράτο Διονυσίου και άλλους. Μάλιστα, οι λαϊκές μουσικές που έγραψε για τη μεγάλη οθόνη και τη σκηνή είναι αυτές που χρόνια τώρα μαγεύουν περισσότερο όλους εκείνους που ονειρεύονται, ερωτεύονται και γλεντούν με την ψυχή τους.

Έχει γράψει μουσική για 104 ταινίες και 70 θεατρικές παραστάσεις. Οι δίσκοι του έχουν γίνει πολλές φορές χρυσοί και πλατινένιοι και έχει συνθέσει όλα τα είδη της μουσικής, από οργανική και συμφωνική έως λαϊκή, πειραματική και μοντέρνα.

Το 2000, ο Δήμαρχος Αθηναίων τον τίμησε με το «Χρυσό Μετάλλιο της πόλης», για την πενηντάχρονη προσφορά του στην Ελληνική Μουσική και τον Πολιτισμό, ενώ το 2001, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του απένειμε τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος του Φοίνικα για την προσφορά του στον πολιτισμό.

Πληροφορίες

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης), Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αμπελόκηποι - Αθήνα, τηλ.: 210 6465000,210 7282333, www.megaron.gr. Τιμές εισιτηρίων: 14, 25, 35, 50 (διακεκριμένη ζώνη) ευρώ. Ειδικές τιμές: 7,50 ευρώ (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 9,50 ευρώ (65+, πολύτεκνοι).

 

naftemporiki.gr

Η Καμεράτα με όργανα εποχής στην Κεντρική Σκηνή του Ιδρύματος Ωνάση

E-mail Εκτύπωση PDF

Επιμέkameraλεια: Έρρικα Ρούσσου

Η παρισινή μουσική παράδοση του 18ου αιώνα συναντά τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία.

Υπό την μπαγκέτα του βραβευμένου μαέστρου Γιώργου Πέτρου, η Καμεράτα με κλασικά όργανα εποχής, δημιουργεί ένα σπάνιο διάλογο κλασικών έργων του 18ου αιώνα με έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών, στις 22 Απριλίου 2012, στις 20.30, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Η Καμεράτα, σε μια σπουδαία παραγωγή, ενώνει το παρελθόν με τη σύγχρονη μουσική δημιουργία. Σε μια μοναδική συνύπαρξη, η εξωστρεφής μπαρόκ μουσική μπαλέτου από όπερες που ανέβηκαν στο παραμυθένιο Παρίσι του 18ου αι., συνδιαλέγεται με τη μουσική τριών κορυφαίων Ελλήνων συνθετών. Ο Περικλής Κούκος, ο Γιώργος Κουμεντάκης -εκτενές πορταίτο του οποίου παρουσίασε φέτος  η Στέγη- και ο Δημήτρης Παπαδημητρίου γράφουν ειδικά για τα όργανα εποχής της Καμεράτα τρία έργα που θα παρουσιαστούν σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Οι ιδιαιτερότητες των οργάνων εποχής, οι περιορισμοί τους και οι δυνατότητές τους είναι το κίνητρο για εξερεύνηση νέων ηχοχρωμάτων και νέων συνδυασμών.

Δεν είναι όμως μονό τα ηχοχρώματα που ορίζουν το «νέο», αλλά και η πολύτιμη γνώση του ύφους και των πρακτικών του παρελθόντος, που ανοίγουν στους μεν εκτελεστές νέους ορίζοντες ερμηνείας με συνδυασμό πολλών διαφορετικών στυλ, στους δε συνθέτες τη δυνατότητα εξερεύνησης ενός νέου ηχητικού πεδίου πέρα από τα συμβατικά πλέον σύγχρονα όργανα της «τυπικής» ορχήστρας. Μπορούμε άραγε να φανταστούμε ποια θα ήταν η αντίδραση του Λυλύ, του Ραμώ και του Γκλουκ αν άκουγαν μέσα από τα όργανα της εποχής τους μουσική γραμμένη στο μέλλον;


Την καλλιτεχνική περίοδο 2011-2012, η Καμεράτα συνεχίζει τη στενή της συνεργασία με τη Στέγη. Στο νέο κύκλο «Συναντήσεις» που παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το μουσικό σύνολο προχωράει ένα βήμα μπροστά φέροντας πρόσωπο με πρόσωπο τη σύγχρονη δημιουργία με αυτήν του παρελθόντος που έχει αντέξει στους αιώνες, έχει αγαπηθεί και ζει για πάντα ως «κλασική». Τα όργανα εποχής της Ορχήστρας γίνονται πηγή έμπνευσης για τη σύγχρονη δημιουργία: Ο Γιώργος Κουμεντάκης, ο Περικλής Κούκος, ο Max Emanuel Cencic, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο John Corigliano μιλούν μέσα από τους αυθεντικούς ήχους της εποχής των θρυλικών συνθετών του 18ου και 19ου αιώνα. Ο αριστουργηματικός Προμηθέας του Μπετόβεν βρίσκει σύγχρονη έκφραση μέσα από τη χορογραφία της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffon.

Τι να περιμένει λοιπόν το κοινό αυτή τη δεύτερη χρονιά συνεργασίας της Στέγης με την Καμεράτα; Το στοιχείο της έκπληξης, το άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα σε μια μουσική σκηνή υψηλών προδιαγραφών, συνεργασίες με κορυφαίους σολίστ της Ελλάδας και του εξωτερικού, διευρυμένο ρεπερτόριο αξιώσεων για τους πιο απαιτητικούς ακροατές.

Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Παρατίθεται το πρόγραμμα:

Jean Baptiste Lully
Σουίτα μπαλέτου από την όπερα Phaeton [Φαέθων]

Περικλής Κούκος
Το παιχνίδι των σκιών (από την όπερα-μπαλέτο Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας) *
Σολίστ: Νίκος Σπανός - κόντρα τενόρος

Jean Philippe Rameau
Σουίτα μπαλέτου από την όπερα Les Indes Galantes

Γιώργος Κουμεντάκης
Five more steps until you fall asleep
για ορχήστρα με όργανα εποχής *

Christoph Willibald Gluck
Σουίτα μπαλέτου από την όπερα Ιphigenie en Aulide [Ιφιγένεια εν Αυλίδι]

Δημήτρης Παπαδημητρίου
[αναμένεται η ανακοίνωση του έργου] *

* πρώτη παγκόσμια εκτέλεση

Την Κυριακή 22 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή, από τις 10:30 έως τις 12:00, οι μαθητές έχουν να ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον μαέστρο και τους μουσικούς, να μάθουν για τα αριστουργηματικά έργα, να δουν από κοντά πώς γίνεται η πρόβα της ορχήστρας, να γνωρίσουν τα μουσικά όργανα και –γιατί όχι;– να δοκιμάσουν να παίξουν με κάποια από αυτά. Η κλασική μουσική, με ένα πιο φιλικό πρόσωπο, γίνεται προσιτή στους μαθητές των σχολείων χαρίζοντάς τους μια σπάνια διαδραστική εμπειρία.

Απευθύνεται σε: Μαθητές Δημοτικού (Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Τάξη), Γυμνασίου και Λυκείου

Κόστος συμμετοχής: 5 € ανά μαθητή

Για κρατήσεις στην ανοιχτή γενική πρόβα είναι απαραίτητη η συνεννόηση με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Στέγης. Η κράτηση θέσεων γίνεται με e-mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ή τηλεφωνικά στο 213 0178034 (υπεύθυνη: Μυρτώ Λάβδα).

Εισιτήρια: 15 - 18 - 28 € | Φοιτ. 10 - 15 €

Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων:
Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)

Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων:

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για αγορά εισιτηρίων online με χρέωση της πιστωτικής σας κάρτας.
Εύχρηστος οδηγός online αγοράς εισιτηρίων θα σας καθοδηγήσει βήμα-βήμα στην επιλογή παράστασης, θέσης, καθώς και στη διαδικασία αγοράς εισιτηρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.sgt.gr, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Λογοτεχνικό Βραβείο για «1 πού + 1 πώς = 2 μαγικές ιστορίες» ενός φαρμακοποιού

E-mail Εκτύπωση PDF


Επιμέλεια: Έρρικα Ρούσσουmao

Οι «1 πού + 1 πώς = 2 μαγικές ιστορίες» χάρισαν στο Μανόλη Μαυρολέων το «Πανδωδεκανησιακό Βραβείο Κώστα Βαλσάμη 2011».

Την Δευτέρα 2 Απριλίου 2012, ο συγγραφέας και φαρμακοποιός βραβεύθηκε με το βραβείο του μεγάλου γλύπτη, Κώστα Βαλσάμη, ο οποίος, μάλιστα, υπήρξε και σημαντικός λογοτέχνης.

Στο σκεπτικό βράβευσης, η κριτική επιτροπή έκρινε σκόπιμο να μνημονεύσει «το σύνολο του μέχρι τώρα λογοτεχνικού του έργου καθώς και τη σημαντική προσφορά του στην παιδική λογοτεχνία».

Την Κυριακή 1 Απριλίου, στον χώρο του Ομίλου Πολιτισμού «Εύμαρος» (Φωκίδος 26 Αμπελόκηποι) έγινε μια πρωτότυπη παρουσίαση του βιβλίου  στην οποία αφηγήθηκε ο ίδιος ο συγγραφέας ενώ διάβασαν αποσπάσματα οι ηθοποιοί Ματίνα Καρρά και Γιώργος Γεωγλερής.

Το βιβλίο «1 πού + 1 πώς = μαγικές ιστορίες» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Εύμαρος» και εκδόθηκε με τη μέθοδο της προαγοράς (15 φορείς και 105 [ ! ] φυσικά πρόσωπα προαγόρασαν το βιβλίο…)

Θοδωρής Ι. Τσάκωνας: η αγκούσα-ένα διαφορετικό μυθιστόρημα

E-mail Εκτύπωση PDF

 

1agkousa bookΜπορεί η λογοτεχνία να ανοίξει έναν απόρρητο φάκελο;

Σαν σήμερα το 1928 η δίκη Καζατζάκη και Γληνού

E-mail Εκτύπωση PDF

Είμαι ορθόδkazοξος μαρξιστής, θέλω μια κοινωνία δικαιοσύνης και ισότητας!”

Της Μαρίτας Αλημίση

Οκτώβριος 1927 και ο Νίκος Καζαντζάκης θα ταξιδέψει στη Μόσχα, προσκεκλημένος της κυβέρνησης της Σοβιετικής Ένωσης για να συμμετέχει στον εορτασμό των δέκα χρόνων από την Οκτωβριανή Επανάσταση.


Εκεί θα γνωρίσει τον Ελληνορουμάνο λογοτέχνη Παναίτ Ιστράτι, τον λεγόμενο και "Γκόργκι των Βαλκανίων" και θα ταξιδέψουν μαζί στη χώρα διαμορφώνοντας μια αντίληψη για τα όσα εξελίσσονται εκεί. Στη συνέχεια ο Καζαντζάκης θα προσκαλέσει τον Ιστράτι στην Αθήνα για να τον γνωρίσει στο ελληνικό κοινό. Στις 11 Ιανουαρίου 1928, ο μεγάλος παιδαγωγός Δημήτρης Γληνός ως πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Ομίλου, φορέα των προοδευτικών διανοουμένων, οργανώνει στο θέατρο "Αλάμπρα" εκδήλωση για τις εμπειρίες από το σοβιετικό πείραμα , με ομιλητές τον Ιστράτι και τον Καζαντζάκη. Οι τελευταίοι αναφέρονται στο κομμουνιστικό εγχείρημα, το οποίο παρακολούθησαν μαζί τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 1927, με την ευκαιρία της κοινής παρουσίας τους στις εκδηλώσεις.
Την ομιλία ακολούθησε μεγάλη διαδήλωση στους δρόμους της πόλης. Απ’ τα δημοσιεύματα των εφημερίδων την επόμενη ημέρα, που αναφέρουν, στην ουσία, ότι έγινε μια αντεθνική εκδήλωση(!)και ότι οι λόγοι των τριών ήταν αντίστοιχα κατά της Ελλάδας, παρεμβαίνει ο εισαγγελέας που διατάσσει την αστυνομία να διενεργήσει έρευνα. Το αποτέλεσμα είναι να διωχθούν, μέσα σε πλήθος αντιδράσεων των προοδευτικών διανοουμένων. Ο Ιστράτι λίγο αργότερα απελαύνεται, ενώ οι Καζαντζάκης και Γληνός οδηγούνται σε δίκη στην οποία τελικά αθωώνονται...

Ο Καζαντζάκης και ο Ιστράτι κλήθηκαν για απολογία μια εβδομάδα μετά τα γεγονότα, στις 18 Ιανουαρίου. Tην επομένη απολογήθηκε και ο Δ. Γληνός.


Στον ανακριτή, ο Καζαντζάκης αρνήθηκε να απολογηθεί και κατέθεσε γραπτό υπόμνημα. Το ίδιο είχε κάνει και τρία ακριβώς χρόνια νωρίτερα, μετά τη σύλληψή του, στις 13 Φεβρουαρίου 1925, ως κομμουνιστή και υποκινητή ταραχών στο Ηράκλειο όταν απολογήθηκε με το περίφημο κείμενο “Ομολογία πίστεως” .


Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτή τη φορά ο μεγάλος Κρητικός στοχαστής δηλώνει – για πρώτη και μοναδική ίσως φορά- ότι είναι ορθόδοξος μαρξιστής, οπαδός της θεωρίας του Μάρξ περί της πάλης των τάξεων και έτοιμος να ενταχθεί στο Κομμουνιστικό Κόμμα! Το απολογητικό υπόμνημα υπέγραφε μαζί με τον Ιστράτι, παρά το γεγονός ότι ο τελευταίος απολογήθηκε και προφορικά.
Είμαστε ορθόδοξοι μαρξιστές, έγραφαν οι δύο συγγραφείς, αλλά δυστυχώς δεν ανήκουμε ακόμη στο Κ.Κ. Έτσι, διανοούμενοι επαναστάτες, ανθρωπιστές, κήρυκες και εργάτες για τη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο το οποίο θα διασφάλιζε στον άνθρωπο μια πραγματική κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα, χαρακτήριζαν το πείραμα στη Σοβιετική Ρωσία ως μια ανθρωπιστική αναγέννηση, χαραυγή ενός δικαιότερου αύριο.Στην κατηγορία ότι στοχεύουν στην ανατροπή του αστικού καθεστώτος, Καζαντζάκης και Ιστράτι απαντούσαν, με το υπόμνημα, “ναι, είμαστε ανατροπείς, όπως μας κατηγρούν. Για να ανατρέψουμε την τυραννία και την εκμετάλλευση των αδυνάτων από τις ισχυρούς. Δεν υπάρχει καμιά επανάσταση που να μην είχε βάση την αθλιότητα και τη δυστυχία. Πιστεύουμε στον αγώνα της εργατικής τάξης, η νίκη της οποίας θα έχει αποτέλεσμα την επικράτηση μιας νέας ηθικής και πνευματικής τάξης, όμοια της οποίας δεν αναφέρει έως τώρα η ιστορία”.

Όταν ο Γούντι Άλεν σκηνοθέτησε τη...Ρώμη

E-mail Εκτύπωση PDF

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης και ηθοποιός Γούντι Ά5CAC8FA19ED3E2F10F16CBE0D0AF66F4λεν συνεχίζει την ευρωπαϊκή κινηματογραφική του «περιοδεία». Αυτή τη φορά, στάση κάνει στην Ιταλία και συγκεκριμένα την πρωτεύουσά της, Ρώμη, με τη νέα του ταινία «To Rome With Love».

Πηγή έμπνευσης του Γούντι Άλεν είναι το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου και η commedia all’italiana του ’60. Οι πιο υποψιασμένοι, ακόμα, ίσως να αντιληφθούν και τις επιρροές του δημιουργού από την «Dolce Vita» του Φελίνι.

Βασική θεματολογία του φιλμ είναι ο έρωτας όπως ξεδιπλώνεται μέσα από τέσσερις ιστορίες με φόντο βέβαια την «πιο ρομαντική πόλη στον κόσμο», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο Γούντι Άλεν.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε την Πενέλοπε Κρουζ, που υποδύεται μια πόρνη και τον Άλεκ Μπόλντουιν. Η πιο εντυπωσιακή όμως εμφάνιση είναι αυτή του αγαπημένου ιταλού κωμικού και όχι μόνο, Ρομπέρτο Μπενίνι.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για τη σκηνή όπου βλέπουμε τον Ιταλό φορώντας μόνο το εσώρουχο του, να τρέχει στη Βία Βένετο, ακολουθούμενος από ορδές παπαράτσι! Τέλος, ο Γούντι Άλεν κράτησε για τον εαυτό του το ρόλο ενός μπαμπά που αποφασίζει να γνωρίσει τον ιταλό εραστή της κόρης του.

Η πρεμιέρα της ρομαντικής αυτής κωμωδίας, αναμένεται σύντομα από την Odeon.

newsbeast.gr

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Διαβάστε ακόμη