NEWSTRAP.GR

Ταξί or not ταξί;

E-mail Εκτύπωση PDF

Ρεπορτάζ: Έρρικα Ρούσσουats

Έτοιμο το νομοσχέδιο για τα ταξί! Με τις αλλαγές του, την απελευθέρωσή του, τους διαφωνούντες Υπουργούς του. Κατατίθεται τις προσεχείς μέρες σε δημόσιο διάλογο. Έπειτα, στη Βουλή. Τώρα εάν η Βουλή θα έχει κυβέρνηση να στηριχθεί...λεπτομέριες.

Το muppet show ξεκινά.
Ο Υπουργός Μάκης Βορίδης τονίζει στο Υπουργικό Συμβούλιο ότι οι όποιες παρατηρήσεις της τρόικας ήταν κυρίως τεχνικής φύσεως, επισημαίνοντας τη σπουδαιότητά του.

Ο αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας, Γιάννης Ραγκούσης; Το καταψηφίζει στο ίδιο Συμβούλιο, καθώς πρόκειται για «θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη». Μάλιστα, αναφέρει ότι «για πρώτη φορά απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου δεν είναι ομόφωνη, αλλά κατά πλειοψηφία». -Κι εμείς που νομίζαμε ότι δεν είναι ικανοί, ως κυβέρνηση, να πρωτοπορήσουν-.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Υπουργό, υπάρχουν τέσσερα σημεία βάσει των οποίων "χωλαίνει" το νομοσχέδιο:

-Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η "μαύρη" αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή.

-Με το εφεύρημα του αλγόριθμου, δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.

-Κλείνει πριν κάν ανοίξει και η αγορά των ειδικής μίσθωσης οχημάτων (εννεαθέσιων τουριστικών προμισθωμένων).

-Οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες και δεν λαμβάνεται υπόψη η νέα διοικητική δομή της χώρας.
 
Επεσήμανε, μάλιστα, ότι με το νομοσχέδιο αυτό οι εταιρείες ταξί θα μπορούν να έχουν έως το 10% των αδειών, πχ στην Αττική, ενώ το νομοσχέδιο που είχε εισηγηθεί εκείνος, ως υπουργός Μεταφορών, προέβλεπε τη δυνατότητα για δέκα άδειες ανά εταιρεία.

Αλήθεια, στο ίδιο...ταξί δεν ήταν με τον κύριο Ρέππα; Γιατί κατέβηκε πρώτος;!

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η θέσπιση νέας κατηγορίας προμισθωμένων οχημάτων με 5-9 θέσεις και καθορίζεται μονή ταρίφα σε όλη την Αττική.

Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Άδειες θα μπορούν να κατέχουν φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες και η μεταβίβαση των αδειών θα φορολογείται.

Αναλυτικά οι τροποποιήσεις:

- Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5-9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

- Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

- Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5).

- Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.

- Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.

- Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.

- Ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.

Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.

Η τρόικα ζήτησε εξηγήσεις κυρίως για το θέμα της μεταβίβασης των αδειών, το ύψος του διοικητικού κόστους, αλλά και του ρόλου των περιφερειών στην εκτίμηση των αναγκών κάθε περιοχής (θεσπίζονται περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά κριτήρια).

Τεχνικές ή θλιβερές οι αλλαγές; Υποχρεωτικό ή ανήθικο το νομοσχέδιο; To be or not to be; Αν δεν μπορούν να αποφασίσουν ας τους προτείνει κάποιος τη βοήθεια του κοινού, εκλογές λέγεται!





Add comment


Security code
Refresh