Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τα ελληνικά κανάλια που θέτουν θέμα επιβίωσης σε περιόδους οικονομικής κρίσης, 18 ημέρες πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου που επαναφέρει τον ειδικό φόρο (20%) επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων που δεν θα αποφέρει στο δημόσιο ιδιαίτερα μεγάλο ποσό.
Με την υποστήριξη των «αδελφών» καναλιών των χωρών της Ε.Ε. και υπό την ομπρέλα της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ACT) στην οποία συμμετέχει η Ε.Ι.ΤΗ.Σ.Ε.Ε., οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τηλεοπτικών σταθμών -μελών της ACT- καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει τη νομιμότητα των μέτρων βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου.
Τα κανάλια θα προσφύγουν άμεσα στην Κομισιόν προκειμένου να την ενημερώσουν ότι η αγορά θα επιβαρύνεται με 64,5% φόρο (ήδη καταβάλλεται ΦΠΑ 23% και πρόσθετο αγγελιόσημο 21,5% υπέρ των Ταμείων των δημοσιογράφων), ενώ αν προστεθεί το 20%, θα μειωθούν τα έσοδα των καναλιών περισσότερο απ' ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο κράτος της Ευρώπης.
Στο διεκδικητικό πλαίσιο οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας (Mega, ANT1, Alpha, Alter, Star, ΣΚΑΙ, TV Μακεδονία) χαρακτηρίζουν τα μέτρα άκρως «αντιπαραγωγικά», καθώς θα «επιβαρύνουν περισσότερο την τηλεοπτική βιομηχανία και θα μειώσουν την πιθανότητα ταχείας ανάκαμψης της τηλεοπτικής αγοράς μετά την κρίση του 2009». Παράλληλα είναι πιθανό να θέσουν και επίσημα θέμα μείωσης του αγγελιόσημου (έως και κατά 50%) και αναμόρφωση της νομοθεσίας που δεσμεύει τις επιστροφές (Year End Bonus) έως το 9,9% του διαφημιστικού τζίρου.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ACT, Ross Biggam «η επιβολή φόρου στα έσοδα των σταθμών είναι αντιπαραγωγικό μέτρο και πιθανότατα αντίθετο προς το ευρωπαϊκό δίκαιο». Ο ίδιος δηλώνει ότι η «Ελλάδα θα είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης που θα έχει έναν τέτοιο φόρο κι αυτό μπορεί να πείσει τους διαφημιζόμενους διεθνώς να ξοδέψουν αλλού τα χρήματά τους, αλλά και να αποτρέψει τους διεθνείς τηλεοπτικούς ομίλους από τυχόν επενδύσεις στην ελληνική αγορά».